Måndagen 14/3

2011-03-14 @ 20:12:30 • Kommentarer (2)PermalinkISH-bloggenTrackbacks ()

Måndagens träning startade med att två grupper körde kvadraten på varsitt håll, utöver dessa två grupper värmde även 3 nya spelare upp bredvid. Detta var nämligen 3 turkiska studenter som nyligen börjat på Halmstads Högskola som fått chansen att provträna med Halmia. Efter att Lindau instruerat dom på engelska kunde dom delta i kommande övning som var att två lag skulle hålla bollen inom laget och försöka slå så många lyckade passningar irad till varandra. Denna övning dominerades av det röda laget som vann stort över det blåa laget som innehöll bland annat dom tre turkarna.

Efter detta fortsatte vi med spel med målvakter där Lindau vaktade det röda lagets mål och Jonas Käck i mål för det blå laget. Trots större och större bollinnehav och hetare och hetare målchanser för det röda laget lyckades det blåa laget vinna med hela 4-1 efter bland annat storspel i målet av Jonas Käck. Det segrande laget bestod av nämnde Käck, Greiff, Andy Svensson, Boman, Taube, Kushtrim och dom tre turkarna. Vid sidan av planen höll Björn Carlsson och Calle Genberg till för sig själva, Stefan och Mangfors är fortfarande sjuka. Även Oskar Remeni måste fortfarande vara sjuk, någon annan förklaring kan inte finnas till att han inte skällde ut Niclas Taube som för dagen tränade i vita matchstrumpor.

Av dom tre turkarna visade sig en vara vänster/mittback, en ytter/anfallare och en central/yttermittfältare. Hur bra dom var är svårt att bedöma då dom tränade med långbyxor och utan benskydd och sällan gick in i dueller, däremot visade dom prov på fin teknik i ett ganska högt tempo.



Nästa träning är redan imorgon återigen på Sannarps konstgräs med start klockan 17.00, om vårtemperaturen fortsätter så kom och kolla!

/Svennis

Kommentarer

Postat av: Lars-Gunnar Blom/Hallandsbloggen

Jag har gillat ISH sedan 1960, alltså under femtioett år så när facebook kom till så är det trevligt att va vän med så många Halmianer som möjligt, både spelare, ledare och supportrar. Allt är förstås frivilligt.

Flera ur dagens seniortrupp har lagt till mig men inte alla. Mest förvånad blev jag när en av spelarna klickade bort mig efter att vi varit vänner en lång tid. Han var en av de första jag sände förfrågan till och svarade då ja, ibland chattade vi med varandra och jag fick aktuell laguppställning till träningsmatcher som jag kunde publicera på Hallandsbloggen.

Fortsatt lycka till med ishbloggen som jag med stort intresse läser dagligen och med lagen. I år tror jag ISH vinner tvåan.

Postat av: Rebecka

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din blogg, men jag är glad att jag gjorde det :D. Prenumererar nu på din blogg på BlogLovin'!

2011-07-11 @ 03:45:44
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback